Textilipari Műszaki és Tudományos Egyesület
Minőségpolitika
A Textilipari Műszaki és Tudományos Egyesület (TMTE), mint felnőttképző intézmény (000813/2014 nyilvántartási szám) a folyamatos fejlődés iránti elkötelezettségét a minőségpolitikában deklarálja. Ennek érdekében figyelembe veszi az érdekelt partnerek (a képzések iránt érdeklődők, képzésben résztvevő hallgatók, vállalkozások) elvárásait, a törvényi és szakmai előírásokat.
1. A minőségre vonatkozó intézményi stratégia
1.1. Meghatározó jellegű és folyamatosan aktualizálandó felnőttképző intézményünk teljes szervezetét átfogó, minőségben és rendszerben való gondolkodást biztosító vezetési kultúra megvalósítása. Ennek érdekében elvégezzük a felnőtt képzési folyamatok valamennyi területére kiterjedő iránymutatás meghatározását, mely összehangolja a működési folyamatokat.
1.2. A képzéseken való részvételben érdekeltek (képzésben résztvevőhallgatók, vállalkozások) és a felnőttképző intézmény között partneri viszonyt teremtünk meg, a megrendelői igényeket kialakító, hatékony és megelégedettséget mutató képzések megvalósítása érdekében.
1.3. A folyamatos fejlesztést, a működési bizonytalanság csökkentését az önértékelésen alapuló összehasonlítási- és mérési rendszer eredményes működtetésével biztosítjuk.
1.4. Az adatok gyűjtésével (szervezeten belülről érkező, ill. a külső érdekelt felektől származó), a méréssel és elemzéssel elérjük, hogy a szükséges változtatásokra időben sor kerüljön.
1.5. A kompetenciák és készségek fejlesztéséhez, az ösztönzéshez, a személyes teljesítmény fokozásához megfelelő eszközöket alakítunk ki és működtetünk.
1.6. Tevékenységünket (képzések, támogató szolgáltatások) a felnőttképzésre vonatkozó és egyéb vonatkozó jogszabályokat betartásával folytatjuk, a jogszabályokban megfogalmazott társadalmi igények figyelembe vételével.
2. A minőségirányítással kapcsolatos felelősség, elkötelezettség
2.1. A TMTE ügyvezető főtitkára alárendeltségében működik a szervezet felnőttképző intézménye. Az ügyvezető főtitkár hagyja jóvá a minőségpolitikát, a minőségirányítási kézikönyvet és az ehhez tartozó fejezetek tartalmi leírásait, az eljárásokat, követelményprofilokat, dokumentumokat.
2.2. A TMTE ügyvezető főtitkára alárendeltségében végzi tevékenységét a pénzügyi munkatárs.
2.3. Az ügyvezető főtitkár irányításával látja el feladatait a felnőttképzési vezető, aki felel a felnőttképzéssel kapcsolatos, a minőségirányítási kézikönyvben meghatározott képzésszakmai feladatok végrehajtásáért.
2.4. A felnőttképzési vezető alárendeltségében végzi tevékenységét:
a.) a képzési programok összeállítója,
b.) az egyes tanfolyamok szervezője és felelőse,
c.) az adminisztratív feladatokat ellátó munkatárs,
d.) a minőségügyi munkatárs.
2.5. A TMTE vezetői (ügyvezető főtitkár, felnőttképzési vezető) elkötelezettek vagyunk a minőségirányítási rendszer kialakítása, hatékony működtetése és folyamatos fejlesztése iránt.
a.) Rendszeres belső képzéssel és folyamatos napi kommunikációval erősítjük mind a belső (alkalmazott), mind a külsős (oktatók) munkatársainkban a partnerek által elvárt minőségi színvonal kritériumait.
b.) Folyamatosan tájékoztatjuk a munkatársakat és az érdekelt partnereket a vonatkozó törvények és egyéb jogszabályok által támasztott kötelezettségekről, továbbá az ezeknek való mindenkori megfelelés fontosságáról.
c.) Biztosítjuk a szükséges személyi, tárgyi és anyagi erőforrások rendelkezésre állását.
d.) Minőségcélokat és a minőségi jellemzőkhöz rendelt célértékeket határozunk meg, és azok teljesülését nyomon követjük.
e.) Rendszeres vezetőségi átvizsgálások során teljes körűen felülvizsgáljuk a minőségirányítási rendszert és az intézmény tevékenységét, szükség szerint beavatkozunk a rendszer optimális működése érdekében.
3. Az érdekelt felek bevonása
3.1. A minőségmegvalósításába bevonjuk az érdekelt feleket, a külső és belső közreműködőket.
3.2. Eleget teszünk megrendelőink elvárásainak a pontos és megbízható teljesítéssel, továbbá az oktatást támogató szolgáltatások biztosításával. Leendő partnereink tájékoztatására megbízható információkkal szolgálunk (részvételi feltételek, képzési programok, egyebek).
3.3. Panaszkezelési szabályzat alapján elbíráljuk a negatív észrevételeket, jogos panaszok esetén beavatkozunk a hasonló esetek elkerülésére.
3.4. Rendszeresen fejlesztjük képzési programjainkat és módszereinket a képzésekben résztvevő személyek és vállalkozások igényeinek megfelelően.
3.5. Nyomon követjük, hogy végzett hallgatóink hogyan hasznosítják a nálunk szerzett ismereteket. Folyamatos fejlesztéssel gondoskodunk arról, hogy szolgáltatásaink megfeleljenek a gazdasági élet gyorsan változó követelményeinek.
4. A minőségpolitika megvalósulásának figyelemmel kísérése
4.1. Mérjük teljesítményünket, képzéseink és szolgáltatásaink hatékonyságát, a mérések eredménye alapján végezzük fejlesztéseinket.
4.2. Az évenkénti vezetőségi átvizsgálás során a minőségpolitika megvalósulását figyelemmel kísérjük.
Budapest, 2017. január 1.
Ecker Gabriella
ügyvezető főtitkár